« Tagasi

E-õpiabi annab lapsele turvatunde

Saarepeedi koolis loodi e-õpiabi, kust õpilased ja lapsevanemad saavad murede korral abi küsida. Kuidas uues olukorras koolitöö kulgeb, räägib Saarepeedi kooli õppejuht Egle Sild.

Kuidas kaks nädalat distantsõpet on sujunud?

See oli meile kõigile uus olukord, kuid oleme hästi hakkama saanud. Esimesel nädalal oli ehmatus, sest keegi ei teadnud mida teha; infot ja soovitusi oli palju.

Alguses koostati tegutsemiskava, et õpetajad, õpilased ja lapsevanemad mõistaksid ühtemoodi, kuidas Saarepeedi koolis distantsõpe toimima hakkab. Nüüd on õpetajad leidnud endale meelepärased platvormid, mida kasutada.

Teise nädala alguses suutsime juba mõelda huviringide toimimisele ja e-vahetundide sisustamisele. Meil on ka kaks lasteaiarühma, kes distantsõppega on vapralt kaasa tulnud. Nüüd on meil e-õpetajate tuba, e-õpiabi, erinevad tegevused vabaks ajaks ja iganädalane e-töökoosolek õpetajatele.

Kuidas e-õpiabi kasutatakse?

E-õpiabi loomise idee tuli vajadusest olla õpilaste jaoks olemas, toetada neid, eriti hariduslike erivajadustega õpilasi. Keskkonnas on õpilastele abiks pikapäevaõpetaja, huvijuht, õppejuht ja IT-spetsialist, kes graafiku alusel keskkonda haldavad.

Õpilased kasutavad nüüd e-õpiabi rohkem kui vanemad. Keskkonda vajatakse peamiselt selleks, et saada abi platvormide kasutamise kohta, tööde saatmise või allalaadimise osas.

Aeg-ajalt on vaja olla lihtsalt olemas, kui õpilasel on motivatsioonipuudus ning vanemal on raske last õppima suunata. E-õpiabi kasuteguriks on turvatunde tekitaja. Lastel on mure korral koheselt võimalus abi saada, sest oma aineõpetaja võib olla ametis teise klassi õpetamisega, vanemal endal kohustused täita.

Õpilane teab, et ta ei ole oma murega üksi. Oleme püüdnud e-õpiabi keskkonda sisenemise ja selle kasutamise teha võimalikult lihtsaks.

Kui palju on distantsõpe muutnud õpetajate elu keerulisemaks/kergemaks?

Õpetajate töökoormus on kindlasti suurenenud. Õpilaste õpetamiseks kulub rohkem aega – tööde kontrollimine, tagasisidestamine, edasi-tagasi suhtlused, selgitamised ja õpetamised.

Praegu ju teeb õpetaja iga õpilasega individuaalset tööd rohkem kui koolis. Koolis tunnis olles arutleti palju teemasid läbi jooksvalt, toodi näiteid. Nüüd peab kõige olulisemale keskenduma ja sellele viitama iseseisvas õppimises.

Eks see koormus väheneb järk-järgult ja õpetajad harjuvad. Need õpetajad, kes olid tehnikaga veidi kaugemad, pidid kiiresti õppima arvutit kasutama nii hästi, et õpe saaks toimida. Ka lasteaiaõpetajad näevad vaeva, et õppe- ja kasvatustöö eesmärgid saaksid täidetud. Vanematele saadetakse iga päev põnevaid tegevusi, mida kodus lastega teha.

Loomulikult on õpetajate elu lihtsam seeõttu, et kodus ei kulu enda ettevalmistamiseks enam nii palju aega. Nüüd saab kohvi ja hommikupudru tundi kaasa võtta!

Milline on lapsevanemate tagasiside?

Vanemad on toetavad ja mõistvad. Saadakse aru, et käesolev olukord on terves riigis.

Lapsevanemad on toonud välja, et kodus on vabam õhkkond, kus keskendumine on raskendatud, vanematele võib-olla ei alluta nii kergelt, segavaid faktoreid on rohkem.

Samas on laps oma keskkonnas, saab valida pause, kui tunneb, et ei jaksa ning saab jätta mõne ülesande hilisemaks. Lapsevanemad on rohkem kursis oma lapse õpitulemuste ja tunnitöödega. Samuti leiavad osad vanemad, et õppimist on rohkem ning lapse juhendamine ja aitamine on liiga raske.

Kool katsub toetada vanemaid igakülgselt ning julgustab jätta õpetamine õpetajatele. Suurt rõõmu valmistab nende vanemate tagasiside, kelle lapsed käivad lasteaias. Nad on saatnud toredaid videosid ja pilte erinevatest tegevustest ning on ideid omavahel jaganud.

Kas õpilased on ise välja pakkunud uusi loovaid lahendusi?

Klassijuhatajad on oma õpilastega pidevas suhtluses ning saanud õpilastelt tagasisidet. On õpilasi, kes aitavad isegi õpetajaid mõne platvormi kasutamisel. Õpilastel on tehnoloogias rohkem teadmisi.

Oleme saanud ideid ja ettepanekuid, kuidas õppetööd tõhusamalt läbi viia. Näiteks võtsime kuulda ettepaneku ja avasime oma kooli Facebooki lehel kunstitööde albumi ehk näituse. Peame õpilaste loovust väga oluliseks. Loovus teeb õppimise huvitavaks, annab mängulisuse, mitmekesistab õppimisviise ja hoiab rõõmu.

Kuna distantsõpe kestab ilmselt veel nädalaid, siis millised on teie soovitused õppe läbiviimiseks?

Saarepeedi kooli soovitus distantsõppel on lihtne – olla paindlik ja suhelda omavahel. Info ja tagasiside annavad võimaluse teha koheselt parendusi õppetöö läbiviimisel.

Kui ühtemoodi õppimine ei toimi, siis tuleb proovida teistmoodi. Peamine on õpilaste toetamine, õppevara andmine koolist, erivajadustega õpilastega arvestamine koduste ülesannete andmisel. Õppida tuleb läbi kogemuste!

 

Autor: Kaarel Kesamaa,

            avalike suhete spetsialist

 

Foto autor: erakogu

Foto allkiri: Egle Sild soovitab distantsõppel olla paindlik ja omavahel palju suhelda.


Noortekeskuste ruumide rentimiseks võta ühendust kohaliku noorsootöötaja või noortekeskuse juhatajaga. Ruumide rentimise hinnakiri on järgnev:

Ruumi nimetus

kuni 3 tundi eurodes

tunni tasu eurodes

(4-8 tundi)

päeva tasu eurodes

Tarvastu noortekeskus

60

18

200

Kolga-Jaani noortekeskus

40

12

120

Saarepeedi noortekeskus

40

12

120

Ramsi noortekeskus

40

12

120

         Paistu noortetuba

40

12

120