« Tagasi

Füüsikat ja disaini ühendav kehaline kasvatus

Kolga-Jaani põhikooli kehalise kasvatuse õpetaja Teet Meerits ühendas tundides vanakooli  ja innovatsiooni ning pälvis õpilastelt vaid kiidusõnu.

Teet Meerits rääkis, et Kolga-Jaani kooli kehalise kasvatuse tunnid toimuvad iseseisvalt vastavalt seatud ülesannetele. Esimesel nädalal sooritasid noormehed kätekõverdusi iga päev kahe nädala vältel 100 tükki päevas. Oluline polnud, palju järjest suudeti teha. Neiud sooritasid üldkehalisi harjutusi vastavalt saadetud videotele.

Õpetaja sõnul on võimalik kodust kehalist kasvatust ka kontrollida. "Iga kahe nädala järel teevad õpilased kirjaliku kokkuvõtte, milles annavad ülevaate oma treeningutest. Õpilased peavad kirjutama, milline trenn oli neile raskeim ja selgitama, millised lihased väsisid. Siiani on antud süsteem toiminud hästi ning "puudujate" arv on minimaalne," tõdes Meerits.

Nooremad õpilased täidavad liikumispäevikut. Viimane on saanud positiivset tagasisidet, kuna ka lapsevanemad on tunnistanud, et laste kodused ülesanded on ka neid motiveerinud olema aktiivsemad.

Ühel nädalal olid Kolga-Jaani õpilastel lennupäevad ehk põimiti kehalist kasvatust füüsika ja disainiga. Nimelt lennutasid õpilased paberist lennukeid ning pidid seejärel mõõtma kumma käega visatud ja millise disainiga lennuk on edukaim. Õpetajale saadeti tulemused, ülevaade ja analüüs.

Kolga-Jaanis on palju talusid ning sellest lähtuvalt on kokkulepe mitme perega, et hinne saadakse talutöid tehes. Õpetajale on näiteks saadetud pilte, kuidas ühiselt langetati puid tegemaks ruumi uuele kanalale.

Autor: Kaarel Kesamaa,

          avalike suhete spetsialist

 

Foto: Mirja Keerup

Foto allkiri: Karoliinale meeldis väga lennutada lennukeid, sest see nõudis nutikust.